ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه از 9 تا 17

همبرگر و نکات آن

در صورتی که فرصتی برای آماده کردن همبورگر به صورت خانگی و طبیعی ندارید و یا احساس می کنید که تخصص درست کردن آن را ندارید، بهترین راه حل در مقابل شما خرید این محصول به شکل آماده یا یخ زده است. در این بخش نیز دو انتخاب برای شما وجود خواهند داشت. انتخاب اول این است که مثل بسیاری از افراد دیگر، به یک فروشگاه یا مغازه مراجعه کنید و یک بسته همبرگر آماده و یخ زده خریداری کنید و آن را در خانه سرخ کنید و همراه با نان و سایر مخلفات میل کنید. در خصوص این انتخاب باید به مارک و برند همبرگری که خریداری می کنید، و همچنین درصد گوشت آن توجه کنید تا بتوانید همبرگری با طعم و کیفیت مناسب خریداری کنید.

انتخاب دوم شما نیز این است که همبورگر مورد نظر خود را از قصابی یا فروشگاه های محصولات پروتئینی خریداری کنید. برخی از قصابی ها، قسمتی از گوشت های تازه ی خود را به شکل همبرگر برای مشتری های خود آماده می کنند تا مشتری های آن ها، علاوه بر خرید قسمت های مختلف گوشت گوساله و بره و …، انتخاب های بیشتر و متنوع تری داشته باشند. در صورتی که چنین امکانی در نزدیکی شما وجود دارد پیشنهاد می کنیم که از انتخاب دوم استفاده کنید تا از تازگی گوشت همبرگر نیز مطمئن باشید و از طعم آن لذت ببرید.

همبرگر 60 درصد گوشت

انواع همبرگر

همبرگرها می توانند بر اساس مواد تشکیل دهنده ی آن ها به انواع مختلفی تقسیم شوند. علاوه بر این موضوع، طرز تهیه آن نیز می تواند در دسته بندی آن نقش داشته باشد. به طور مثال، از نظر درصد گوشت، همبرگرهای مختلفی وجود دارند. اگر نگاهی به ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده های آماده و یخ زده ای که در فروشگاه ها و مغازه ها به فروش می رسند بیندازید، می بینید که آن ها معمولا درصد های مختلفی مانند شصت درصد، هشتاد درصد، نود درصد و حتی صد درصد دارند. در این مواقع، کارخانه ها و گروه های تولید محصولات غذایی برای تهیه ی آن همبرگرها، به اندازه ی آن درصد از گوشت استفاده می کنند و بقیه ی آن را با سویا جبران می کنند. بنابراین یک ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده شصت درصد، از شصت درصد گوشت و چهل درصد سویا و … تشکیل شده است، یا همبورگر صد درصد کاملا از گوشت تهیه شده است.

از سوی دیگر، در گذشته در طرز تهیه این وعده غذایی تنها گوشت قرمز استفاده می شد، در حالی که امروزه، علاوه بر این که از گوشت های دیگر مانند مرغ، بوقلمون، شتر مرغ، شتر و … نیز برای تهیه ی این غذا استفاده می شود، حتی همبرگر های سبزیجات هم برای افراد گیاهخوار و وگان به وجود آمده اند.

علاوه بر همه ی این دسته بندی ها، طرز طبخ همبرگر نیز روش های گوناگونی دارد. در صورتی که همبرگر های خود را در روغن داغ سرخ کنید طعم چربی به خود خواهند گرفت که بسیاری از افراد آن را می پسندند. از سوی دیگر، شما می توانید مانند بسیاری از رستوران های مدرن، همبرگر خود را گریل کنید تا علاوه بر پختن آن، به آن طعم ذغالی و دودی نیز داده شود.

دسته بندی دیگری که می توان برای همبرگرها انجام داد تعداد برگرهای موجود در هر ساندویچ است. شما می توانید برای درست کردن هر ساندویچ از یک یا دو تکه برگر استفاده کنید که این نوع طبقه بندی همبورگر را به دو بخش کلاسیک و دوبل تقسیم خواهد کرد.

انواع طرز تهیه همبرگر

روش های تهیه ی همبرگر به دو بخش صنعتی و خانگی تقسیم می شوند که در ادامه توضیح مختصری را از آن ها و مزایا و معایبی که دارند مشاهده خواهید کرد.

مزایای روش صنعتی این است که نیازی نیست وقت زیادی را برای تهیه کردن ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده و آماده کردن آن ها صرف کنید، بلکه می توانید به راحتی آن ها را از نزدیک ترین مغازه و یا فروشگاه به صورت نیمه آماده و یخ زده خریداری کنید و پس از یخ زدایی کردن آن ها، در منزل سرخ یا گریل کنید و از آن لذت ببرید. از سوی دیگر، طعم همبرگر های صنعتی ممکن است به مذاق همه ی افرادی که از آن استفاده می کنند خوش نیاید‌. شاید هم به موادی که از آن ها در تولید این همبرگر ها استفاده شده است اعتماد زیادی نداشته باشید. در این بخش است که آماده کردن همبرگر ها به صورت خانگی کاربرد خواهد داشت. شما می توانید علاوه بر این که نوع گوشتی که در دستور پخت همبرگر ها به کار می روند را تغییر دهید، بلکه ادویه های دیگری به آن اضافه کنید یا مقدار ادویه های استفاده شده را کم کنید تا طعم ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده به سلیقه ی شما عزیزان نزدیک تر شود.

طرز تهیه همبرگر صنعتی

کارخانه ها و شرکت های تولید صنایع غذایی و … معمولا یک روش ثابت را برای آماده سازی همبرگر های نیمه آماده و یخ زده ی خود دنبال می کنند و اکثرا تنها در یک سری از مواد تشکیل دهنده ی جزئی و یا درصد گوشت خالص موجود در این غذا با هم تفاوت دارند. رایج ترین مواد تشکیل دهنده ای که در طرز تهیه همبرگر های صنعتی استفاده می شوند عبارتند از : گوشت قرمز، سویا، پیاز یا پودر پیاز، آرد سوخاری، روغن مایع خوراکی، آرد گندم، گلوتن، ادویه جات و نمک و … .

مواد بالا با استفاده از ماشین های مخصوصی که برای این کار ساخته شده اند به دقت اندازه گیری می شوند و سپس با هم ترکیب و مخلوط می شوند، پس از این مرحله یک ماشین مخصوص مقدار مشخصی از این ترکیب ساندویچ گوشت گاو سرخ کرده را به اندازه های گرد، یک شکل و استاندارد در می آورد. مرحله ی آخر نیز پیچیدن پلاستیک به دور همبرگر ها و بسته بندی آن ها می باشد.

نکته ی مهمی که در خصوص طرز تهیه همبرگر های صنعتی و کارخانه ای وجود دارد این است که هر چقدر درصد گوشت آن پایین تر باشد، احتمال وجود مواد افزودنی که برای بدن چندان مفید نیستند نیز بیشتر می شود تا هم همبرگر ها طعم بهتری پیدا کنند و هم طعم جای خالی کم بودن گوشت در این غذا حس نشود. بنابراین معمولا متخصصان تغذیه، جدا از این موضوع که پیشنهاد می کنند همبرگر های خود را به صورت خانگی درست کنید، معتقدند که بهتر است همبرگر های نیمه آماده و یخ زده ای را خریداری کنید که درصد بالاتری داشته باشند.

از جمله موادی که برای جبران کم بودن درصد گوشت در برخی از همبرگر ها به ترکیب آن اضافه می کنند، می توانیم به نشاسته، سویا و پودر پیاز و … اشاره کنیم. بسیاری از کارخانه ها در دستور پخت های خود از پیاز تازه استفاده می کنند اما برخی معتقدند که این کار باعث شل شدن بافت همبرگر ها می شود و به همین دلیل به جای پیاز تازه، از پودر آن استفاده می کنند.

طرز تهیه همبرگر خانگی

همان طور که در بخش پیش از این قسمت گفته شد، اکثر همبرگر هایی که در کارخانه ها و به صورت صنعتی تولید می شوند، از مواد تشکیل دهنده ی یکسانی برخوردار هستند. این در حالی است که شما به صورت خانگی می توانید همبرگر های متنوع تری را درست کنید که طرز تهیه ها و دستور پخت های متفاوتی دارند. از سوی دیگر، زمانی که شما از یک طرز تهیه همبرگر خانگی پیروی می کنید، از سالم بودن و همچنین تازه بودن تمامی مواد تشکیل دهنده ی همبرگر خود نیز مطمئن خواهید شد که این نکته ی بسیار مثبتی به شمار می رود.

برای درست کردن یک ساندویچ همبرگر خانگی خوشمزه، علاوه بر این که می توانید از گوشت قرمز مانند گوشت گوساله و یا گوشت گوسفند و بره استفاده کنید، انتخاب های دیگری هم پیش روی شما قرار خواهد داشت. به طور مثال، شما می توانید به جای گوشت قرمز، از گوشت مرغ استفاده کنید تا یک چیکن برگر خوش طعم داشته باشید. تا زمانی که بتوانید میزان چربی مناسب و مورد نیاز را در طرز تهیه همبرگر خانگی خود رعایت کنید، تقریبا می توانید از هر گوشتی که می خواهید استفاده کنید و یک وعده ی غذایی مطبوع داشته باشید. بنابراین نیازی نیست که خودتان را فقط به یک یا دو مدل از گوشت محدود کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک احتیاج دارید ؟ با ما در ارتباط باشید